ADÉU SÀHARA, ADÉU

Hilari Joan i d’Argila
BIR Nº 1 – Platja Aaiun – 1ª cia – gener-març 1974
Regiment Mixt d’Enginyers nº 9 Transmissions Villa Cisneros – abril-setembre 1974
Secció de Transmissions – Edchera – Setembre 1974 a abril 1975

Hilari Joan
Després de la batalleta de Edcheideria ja em podia llicènciar. A l’arribar a Edchera el tinent ja m’esperava, el primer que va fer va estar felicitar-me i d’alguna manera es va disculpar per haver-me enviat a una missió perillosa a quinze dies de llicenciar-me. No se si de broma o de debò però em va deixar anar que si em volia reenganxar, això si amb un lleu somriure en els seus llavis. La meva contestació es va limitar a una mirada i va estar quan es va dignar a xocar-me la mà i dir-me que tenia un cotxe preparat i que quan em dutxés i recollís les meves coses podia marxar cap al Regiment Mixt a e l’Aaiun.
La foto que hi ha a continuació és del trajecte entre Edchera i l’Aaiun. És l’última foto que em vaig fer vestit de soldat saharià.
Hilari Joan (ultima foto en el Sàhara)
Aquella mateixa tarda ja estava a l’Aaiun, però encara em quedaven deu dies per oblidar. Cinc o sis, no recordo exactament, els passaria vestit de soldat i això encara donaria peu a que els sergents “chusqueros” d’enginyers em fessin treballar a pic i pala. És que després de la mili tan angoixant que m’havia tocat, no em mereixia aquests dies de descans? No tan sols pic i pala, sinó que els dos ultims dos dies em van tenir, juntament amb altres caporals que es llicenciaven com jo, traient unes bigues de ferro molt pesades, d’un local fins a un pati exterior. Però com tot arriba, per fi em vaig poder vestir de civil. I el dia 16 d’Abril de 1975 un avió d’Iberia em retornava la llibertat perduda durant catorze mesos de la meva vida.
Hilari Joan (Llibertat, Libertad)

About Mili Sahara

Saharià 1974-975 (caporal transmisions, Villa Cisneros i Edchera)

Posted on 15 Abril, in cat (18) Tornada a casa, cat - Joan i d'Argila, Hilari. Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Deixa un comentari

