LA CLAU PERDUDA O COM AJUDAR A MILLORAR L’AUTOESTIMA DEL TINENT

Carles Porta i Fernandez
BIR Nº 1 – Platja de l’Aaiun – 3ª cia – octubre-desembre 1973
Regiment Mixt d’Enginyers nº 9 Transmissions Villa Cisneros i Aargub de gener a desembre 1974


Carles a la cia de transmisions de VillaEl tinent, el cognom del qual començava per la lletra “A” ( per allò de l’anonimat i els drets d’autor, no dic el seu nom complet, ja que molts el reconeixereu… ). Era menut i una mica “chulo”, i per superar el complex que tenia, em va triar a mi, un noi de 20 anys de 1.91 cm. d’alçada. Un dia em va dir: Porta, tu serás mi secretario y me abrirás la puerta de mi despacho cada mañana. I al dia següent ja estava fent-li els honors. Cada matí quan arribava, li obria la porta del despatx amb una clau que em va donar perquè jo la tingués. Cada dia era el mateix, fer-li algunes feines burocràtiques i els encàrrecs que em manava. Un matí a l’hora de obrir-li la porta després de la famosa paraula: Porta abre la puerta… Em poso la mà a la butxaca i no trobo la clau, i mentre regirava totes les butxaques, el tinent esperava donant cops al terra amb la punta de la bota, posant-se nerviós…Porta, ¿tiénes la llave o qué? Como la hayas perdido… ¿Qué hiciste ayer por la noche? … Davant pregunta tan concreta i el to en què la feia, no vaig poder dir-li més que la veritat…Pues mi teniente estuvimos en la playa tocando la guitarra. …Tocando la guitarra y alguna cosa más, ¡bebiendo, claro!! Deberíais haber cogido una borrachera de padre y muy señor mio!!!. y ahora no te acuerdas si la perdiste o qué !!!… Després de la “bronca” em diu: Forma la Compania!!!. Mentre jo corria per la Companyia en direcció a la sortida, anava picant de mans dient: Compañía a formar!!! Compañía a formar!!! Total, deuríem ser uns cinquanta els que quedàvem. Una vegada formada la gent, jo esperava que sortís al pati el tinent per donar-li les novetats. El tinent va sortir de la Companyia com si anéssim a la guerra. Jo li digué: Mi Teniente la Compañía está formada. …Pues dirigelos a la playa… A la orden mi Teniente…. Compañia Firmes Ar!! Derecha Ar!!! Paso ligero Ar!!!. Vàrem arribar a la platja que estava a uns 100 o 200 metres. Una vegada trepitjant tots la sorra, em va dir: Porta! ¿Por dónde estuvisteis?. …Mi teniente creo que por aquí. …Pues venga todos a buscar la llave, hasta que la encontréis…Estaven tots els Soldats buscant la clau i no apareixia. Jo em regirava les butxaques fins que en un racó d’una de les butxaques d’aquells pantalons de l’exèrcit, anomenats “Chester”, em noto la clau. Per un moment em vaig veure repetint “la mili” a perpetuïtat, per tota aquella moguda innecessària, de seguida em vaig adonar que alguna cosa havia de fer per sortir d’aquella situació. Dissimuladament vaig tirar la clau a la sorra i amb el peu la vaig anar ensorrant. El Tinent cridant em deia: Porta!! ¿Pero por dónde estuvisteis exactamente? …Mi teniente creo recordar que era por aquí, assenyalant el lloc on havia ensorrat feia cinc segons la clau. Uns quants van venir on jo assenyalava, i al poc temps, un soldat cridava com si hagués trobat un tresor “La llave, la llave”.
Vaig tornar a formar la gent i cap a la Companyia. Vaig introduir la clau al pany, i el Tinent va passar al despatx. Una vegada a dintre mentre passava per la porta, em va dir: Porta. La próxima vez, te la comes y te empapelo!!!…
I així es va acabar la història. I us he de dir que amb el temps sempre que he perdut alguna cosa, he trobat a faltar el no poder formar la Companyia…

About Mili Sahara

Saharià 1974-975 (caporal transmisions, Villa Cisneros i Edchera)

Posted on 29 Setembre, in cat (16) A la caserna, cat - Porta i Fernandez, Carles. Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Deixa un comentari

