EL MALSON NO ES VA ACABAR AMB LA LLICÈNCIA

Pere Espluga i Carreres

BIR Nº 1 – Playa del Aaiun – Sahara A.O.E. Octubre-Desembre 1973
Comandància Militar de Villa Cisneros, 1974 – Sahara A.O.E. any 1974

Emili, Pere i Andreu

Passaven els dies i com que ningú no em deia ni asa ni bèstia, cap a finals d’octubre li vaig dir al capità metge que ja havia fet la pedra – era mentida – i que em donés l’alta ja que s’acostaven el moment de llicenciar-me i si estaves hospitalitzat no et deixaven anar-te’n.

Em va donar l’alta i vaig estar uns quants dies a una caserna que estava a la Isleta, des don teníem una magnifica vista de la ciutat de Las Palmas, esperant el vaixell cap Villa Cisneros. Tres magnífics dies de creuer per l’Atlàntic, per dir alguna cosa, amb el “Viera y Clavijo”, que era el vaixell vell atrotinat que feia la ruta regular Las Palmas, l’Aaiún, Villa Cisneros, La Güera.

El Clavijo

I tornem a la rutina, amb la gran diferència que quan me’n vaig anar hi havia poca gent a la caserna però és que ara no hi havia ningú. Quatre gats. Anaven passant els dies sense saber massa com es desenvolupava tot conflicte ja que Villa Cisneros era molt lluny de tot, fins que al cap d’uns dies em va tornar a agafar un altre còlic. Llavors si que em vaig aguantar com vaig poder sense dir res ja que em faltava poc per llicenciar-me i no estava per punyetes.

Finalment va arribar el dia tan desitjat: el de llicenciar-me. Em sembla recordar que era pels volts del 3 de desembre del 74. Per fi la llibertat. Cap a casa. Això va ser un altre xoc. Després de tant de temps al desert reintegrar-te novament a la teva quotidianitat anterior em va costar una mica i més arribant el desembre a Barcelona, amb un fred que pelava.

Un parell de dies després d’haver arribat, rebo un telegrama a casa de Comandància Militar de Villa Cisneros. Em vaig quedar blanc. A què em diuen que he de tornar per què la cosa s’ha embolicat i han anul•lat tots els llicenciaments? Res de tot això era el comandant que em preguntava si havia arribat bé i li ho comuniqués i això vaig fer.

Des d’aleshores i durant molt de temps somiava que tornava al Sàhara, Que havia de repetir la mili. Que no els constava que hi hagués estat. Tot un malson que va durar força temps.

About Mili Sahara

Saharià 1974-975 (caporal transmisions, Villa Cisneros i Edchera)

Posted on 29 Setembre, in cat (18) Tornada a casa, cat - Espluga Carreres, Pere. Bookmark the permalink. 1 Comentari.

  1. Joan Arumí Cebrián

    Hola: Fa temps que no “passo per aquí” però m’agradaria, malgrat que amb una mica de retard, desitjar-vos una feliç 2014, tot i recordant els companys que ja no hi son.

    Ànims ¡¡ que aquest any em fem 62 ¡¡¡¡

Deixa un comentari

